Waarom zou u ons cliëntvolgsysteem kiezen?

1

Uw processen

Samen brengen we de processen van uw organisatie in kaart en richten we het platform volledig in. Van management tot eindgebruiker een oplossing op maat. Starten met een standaardproces is ook mogelijk, dan gaan we direct aan de slag.

2

Uw systeem

REGAS is flexibel, in te richten naar smaak en integreert optimaal met uw huidige systemen. Met overzichtelijke dashboards krijgt iedere gebruiker de informatie die nodig is. U kunt direct aan de slag.

3

Uw ontwikkeling

Veranderingen binnen de sector of organisatie? Geen probleem, REGAS verandert met u mee. De flexibiliteit van REGAS zorgt niet alleen voor een goed gebruik vandaag, maar ook in de toekomst.

Jeugdzorg

Iedere dag zet u zich in voor de jeugd. Veel cliënten en nog meer taken – REGAS kan u hierbij ondersteunen.

Waarom ons systeem?

Eén gezin, één plan, één regisseur 

Aanbieders van jeugd- en opvoedhulp hebben op diverse fronten te maken met gewijzigde omstandigheden. Naast de blijvende uitdaging om registraties zo adequaat en efficiënt mogelijk te doen, neemt de behoefte aan effectieve en snelle informatie-uitwisseling tussen hulpverlener en cliënt, hulpverleners binnen de eigen organisatie en hulpverleners met externe partijen steeds meer toe. REGAS wordt in de Jeugdzorg ingezet om hulpverleners, cliënten en organisaties te ondersteunen in hun communicatieproces.  

Zo efficiënt mogelijk registreren 

Registreren moet zo efficiënt mogelijk. Er is veel veranderd in de hulpverleningsprocessen en zorginformatiesystemen – hier moet u goed op anticiperen. U heeft meer ruimte gekregen om optimale zorg te bieden en daardoor ook meer behoefte aan een snelle informatie-uitwisseling. Zo wordt u optimaal ondersteund in de begeleiding van je cliënten.  

Optimale informatie uitwisseling 

REGAS automatiseert terugkomende acties en bewaakt cruciale onderdelen in het proces. Het levert een inzichtelijke werkstructuur die naadloos aansluit op uw primaire processen. Met deze makkelijke manier van werken kunt u efficiënt informatie uitwisselen en samen met andere betrokkenen uw doelen behalen. Omdat REGAS de systemen van alle betrokkenen aan elkaar kan koppelen, heeft u altijd de juiste informatie bij de hand. 

Jeugdzorg

De cliënt heeft de regie 

Uw cliënt kan gedeeltes van zijn dossier inzien en wijzigen. Hij of zij heeft hiervoor een eigen account met een eigen bevoegdheid. Wel zo makkelijk en efficiënt. 

Integrale Jeugdhulp module 

REGAS biedt een module aan voor de Integrale JeugdHulp. De medewerker wordt ondersteund bij het registreren van cliëntgegevens en contactmomenten. De organisatie kan de aangeboden rapporteges gebruiken als basis voor de facturatie, het opstellen van jaarverslagen en het opvragen van de algemene cijfers.
Wanneer er specifieke registratiebehoeftes zijn, kunt u zelf cliëntdossier uitbouwen. Koppelen met BINC? Ook dat is mogelijk.  

REGAS is aanpasbaar naar elk proces

Ook als dat regelmatig verandert

Online hulpverlening

Cliënten kunt u ook online helpen. Chat bijvoorbeeld met ze of stuur instructies. De wereld verandert, en met online zorg verandert u mee. Aan u de uitdaging om het persoonlijk te houden.

Eén toegankelijk portaal voor iedereen

Iedereen maakt gebruik van hetzelfde portaal om informatie in te zien of uit te wisselen. Niet iedereen ziet hetzelfde: de informatie spitst zich toe op de specifieke wensen en bevoegdheden van de gebruiker.

Dossiervorming

Altijd en overal toegang tot belangrijke informatie – met REGAS kan het. Binnen de software registreert u iedere stap in het zorgproces, en helpt het bij de uitvoering van activiteiten. Het resultaat? Inzicht en overzicht in het dossier voor iedereen.

Behandelplan

Met REGAS plant u eenvoudig taken van uzelf of collega’s in. Binnen een behandelplan werkt u ze vervolgens structureel af.

Tijdregistratie

Tijdregistratie doet u direct in het dossier. Zo krijgt u een duidelijk overzicht van al uw werkzaamheden – cliëntgebonden of juist niet.

Offline werken

Registratieformulieren kunt u offline inladen, bewerken en later automatisch synchroniseren. Zo legt u afspraken altijd vast en bent u niet afhankelijk van het internet. Dat scheelt een hoop gehannes.

Verhalen van anderen

Aanbieders van jeugd- en opvoedhulp hebben op diverse fronten te maken met gewijzigde omstandigheden. U moet efficiënter informatie uitwisselen. Hoe doet u dat? Lees hier over de oplossingen van REGAS.

Welzijnsorganisatie Lumens Groep

Actieve cliëntenparticipatie: het werkt!

Enver en regas hernieuwen hun samenwerking

Sinds een aantal maanden zijn we druk met het implementeren van REGAS bij Enver: één van de grootste jeugdzorgorganisaties in Nederland. In 2020 rollen we het Elektronisch Client Dossier (ECD) uit in de drie regio’s waarin Enver actief is, namelijk Rotterdam Rijnmond, Zuid-Holland Zuid en Midden-Holland.

Na de bestuurlijke fusie van bijna twee jaar geleden is het voor Enver belangrijk om te kiezen voor één gezamenlijk ECD voor alle cliënten en medewerkers. Een systeem dat ondersteunend is aan de hulpverlening en aansluit op de administratieve praktijk van Enver. Met de implementatie van REGAS krijgt Enver zicht op het hele netwerk, alle hulpvormen en hulpverleners per kind en gezin. Ook brengen we onder andere het budget per kind en gezin in beeld bij alle betrokken hulpverleners.

Met de constante druk op het leveren van een hoge kwaliteit van zorg met minder middelen is het van essentieel belang dat de hulpverleners zich kunnen richten op de cliënten. Ook is het van belang dat de administratieve lasten zo beperkt als mogelijk zijn en dat het REGAS ECD de organisatie daarbij ondersteunt. Snel inzicht in de fase van het proces waarin cliënten van Enver zich bevinden, zorgen dat het vastleggen van informatie maar één keer plaatsvindt, met zo min mogelijk clicks door het dossier. We zorgen dat we de administratieve processen zo veel mogelijk faciliteren.

Dat is wat wij voor Enver doen!

Hoe mobiel werk jij eigenlijk?

Je bent op bezoek bij een cliënt, maar voordat je uit de auto stapt wil je zijn dossier nog één keer checken. Je pakt je telefoon erbij, en navigeert naar de pagina van jouw ECD.

Oh ja, je wachtwoord. Wat was dat ook alweer? Je bladert snel door je notities op je telefoon, geen succes. Had de applicatiebeheerder hem gestuurd via sms? Je kijkt direct. Nee, ook niet. LastPass! Daar moet hij instaan. Je vindt je wachtwoord, kopieert hem, en navigeert terug naar de pagina van jouw ECD.

Je logt in. Althans, dat dacht je. Twee-factor authenticatie gooit roet in het eten. Enorm veilig, maar het duurt altijd nét iets te lang voordat dat sms’je met de code binnenkomt. Je wacht geduldig, maar seconden lijken minuten te duren, en minuten uren. Maar hèhè, de code is er. Je tikt hem snel in en je bent ingelogd.

Waarom wilde je ook alweer inloggen? Oh ja! Het dossier.

*swipe* * swipe *

*swipe*

*tik* *swipe* *tik*

Je hebt het dossier gevonden, maar echt leesbaar is het niet zo op je telefoon. Je zoomt in, swipet naar rechts, naar links, zoomt weer uit. Met moeite weet je de juiste informatie te lezen. Er wordt in het dossier verwezen naar een eerdere afspraak. Je klikt erop, en in een nieuw tabblad opent zich een pagina van Office 365. Opnieuw moet je inloggen.

Na het hele proces herhaald te hebben, heb je ondertussen alle informatie die je nodig hebt. Na de afspraak bij je cliënt wil je in de auto nog even notities maken van de afspraak. Het liefst meteen in het ECD, natuurlijk. 

Het dossier stond nog open op je telefoon, dus dat scheelt! Je opent een memoveld en begint te typen. Maar omdat het veld niet goed meeschaalt met je telefoon moet je constant weer swipen en uitzoomen. Je vindt het enorm omslachtig werken en besluit het ’s avonds op je desktop in te voeren. 

Het zou toch veel efficiënter zijn als alle informatie die jij nodig hebt om jouw werkdag door te komen zonder al te veel moeite allemaal zichtbaar is op één pagina? Zonder dat je onnodig moet swipen, inzoomen en uitzoomen om alles ook maar een beetje inzichtelijk te krijgen. Het naast elkaar kunnen leggen van je openstaande dossiers, de afspraken in je agenda en je signaleringen zonder dat je daarvoor je computermuis of touchscreen overbelast: dát is pas ideaal. 

Wil je meer weten over hoe REGAS jou kan ondersteunen in je dagelijkse werkzaamheden? Download dan hier onze whitepaper aangaande gestructureerd werken in de Jeugdzorg.

Download de whitepaper

Klik jij ook door je werkdag heen?

*klik* 

*klik* *klik* *klik*


*klik* *klik*

Aah! Eindelijk heb je de informatie voor je die je graag wil zien: je overzicht van openstaande dossiers. Dit had zes klikken nodig, en soms nog wel meer. Maar het is oké, je bent er nu immers. Nu je een overzicht hebt van je openstaande dossiers, kan je gaan kijken naar wat er vandaag allemaal op de planning staat van die dossiers.

*klik*

*klik* *klik*

*klik* *klik*

Je agenda, daar is die dan eindelijk. Een mooi en duidelijk overzicht van wat je vandaag te wachten staat. Onder andere een afspraak met Karel. Het is nu drie weken geleden dat je Karel hebt gezien, dus je wilt even kijken wat je collega’s in de tussentijd hebben gedaan bij hem. Je herinnert je nog van vijf klikken terug dat zijn dossier nog openstond. Wellicht handig om even een kijkje te nemen in zijn dossier voordat je naar Karel toe gaat.

*klik* *klik* *klik* *klik*

*klik*

*klik*

Voor veel mensen in de Jeugdzorg is de bovenstaande situatie heel herkenbaar. Je moet veel informatie inzien om je werkdag goed door te komen, maar om dit allemaal ook daadwerkelijk te bekijken zijn veel acties nodig. Wij snappen dat dit enorm frustrerend kan zijn, en tijd wegneemt van waar het eigenlijk allemaal om draait: zorg verlenen.

Het zou toch veel efficiënter zijn als alle informatie die jij nodig hebt om jouw werkdag door te komen allemaal zichtbaar is op één pagina? Zonder onnodig te klikken. Natuurlijk, als je de inhoud van een dossier wil zien zou je toch echt op dat dossier moeten klikken, maar het naast elkaar kunnen leggen van je openstaande dossiers, de afspraken in je agenda en je signaleringen zonder dat je daarvoor je computermuis of touchscreen overbelast: dát is pas ideaal.

Wil je meer weten over hoe REGAS jou kan ondersteunen in je dagelijkse werkzaamheden? Download dan hier onze whitepaper aangaande gestructureerd werken in de Jeugdzorg.

Download de whitepaper

De wind in de zeilen bij Jeugdzorg Vlaanderen

zeilen

Na de succesvolle implementaties in 2014 bij de Belgische jeugdzorg organisaties Ter Loke en Sporen, zijn ondertussen verschillende jeugdzorg organisaties mee op de Regas kar gesprongen. Een bijzonder project dat eruit springt zijn de vier Centra Integrale Gezinszorg (CIG). Deze organisaties Ten anker, De Stobbe, De Zeshoek en De Merode hebben gezamenlijk gekozen voor REGAS. Zij staan voor de uitdaging om hun specifieke processen binnen het kader van Jeugdzorg Vlaanderen te integreren met de reguliere jeugdzorgwerking. REGAS ondersteunt bij deze uitdaging. Specifieke keuzes van deze organisaties vertalen we naar inrichting en functionaliteit. 

Een belangrijke wens bij de implementatie van REGAS is dat iedere CIG afzonderlijk de specifieke kenmerken van hun gezinswerking behoudt. Daarnaast willen de vier organisaties, met behoud van hun eigen inrichting en cultuur, de gemene deler in hun processen vertalen naar REGAS. Dit voorkomt het meerdere malen uitvinden van hetzelfde wiel. Met dit uitgangspunt bespreekt men de logboekrapportage, de urendeclaratie en de kwartaalrapporten, de face to face registraties en uiteraard de BINC (beleid in cijfers). Het mooie aan REGAS is dat dankzij bijvoorbeeld de zogenaamde ‘referentie-velden', meerdere specifieke inrichtingen toch één uniform rapport genereren. Registratie vindt plaats op één plek in het dossier en wordt (her)gebruikt in andere formulieren en rapporten in REGAS.

Tijdens de halfjaarlijkse REGAS - Jeugdzorg gebruikersgroep, die in België onlangs voor deze sector werd gehouden, zijn de ideeën voor de verdere samenwerking tussen de vier CIG’s besproken. Onderwerpen als ‘hoe kunnen we, onafhankelijk van onze eigen begeleidingsmethodiek, toch aan de overkoepelende vereisten voldoen in de rapportage naar de jongere en het gezin zelf?’ en ‘hoe gaan we om met het spanningsveld tussen de individuele rapportage bij het kind versus de gezinswerking?’ zijn uitvoerig met elkaar besproken. Op basis van de uitkomsten werken wij, met input van de klant, voorstellen voor de vertaling naar REGAS uit.

Plan een demo

Aanleveren gegevens WMO en Jeugdwet

Per 1 januari 2015 zijn de taken van de gemeenten verder uitgebreid door wijzigingen in de WMO en de nieuwe Jeugdwet. Dit zijn taken, waarbij onze klanten een belangrijke rol vervullen in de uitvoering en waarover zij regelmatig rapporteren aan de gemeente als opdrachtgever.

Maar welke gegevens bent u nu verplicht aan te leveren en welke niet? Wat betekent het 'Informatieprotocol Beleidsinformatie Jeugd' en het 'Aanleverprotocol Gemeentelijke Monitor Sociaal Domein 2015' voor u?

Allereerst is iedere aanbieder natuurlijk gehouden aan de afspraken die zij individueel met de gemeente(n) maakt over de periodieke aanlevering van gegevens. Het is dan ook uw eigen verantwoordelijkheid te voorzien in de tijdige, juiste en volledige registratie van de gegevens en de aanlevering daarvan.

Informatieprotocol Beleidsinformatie Jeugd 

Het 'Informatieprotocol Beleidsinformatie Jeugd' schrijft voor dat alle jeugdhulpaanbieders gegevens aan het CBS dienen aan te leveren voor beleidsinformatie. Dit doet u rechtstreeks en onafhankelijk van de gemeente. De dataset is in het informatieprotocol gespecificeerd en is voor alle organisaties hetzelfde. Echter is te voorzien dat deze altijd afgestemd moet zijn op de eigen klantspecifieke REGAS inrichting. Mogelijk kan één van de REGAS partners hierbij hulp bieden in de zin van een passende (export)rapportage voor herhaald gebruik.

Aanleverprotocol Gemeentelijke Monitor Sociaal Domein

Tenslotte is er eind november 2014 het document 'Aanleverprotocol Gemeentelijke Monitor Sociaal Domein 2015' verschenen. Dit document beschrijft de gegevensaanlevering door gemeenten aan het CBS voor het meten van effecten van beleid betreffende de WMO, Participatiewet en de Jeugdwet. Dit aanleverprotocol kent geen wettelijke verplichting maar wel een commitment van gemeenten om dit ook te gaan doen.

Òf en op welke wijze REGAS klanten als aanbieder van diensten in opdracht van de gemeente hiermee te maken krijgen, is geheel afhankelijk van de afspraken die u met uw gemeente(n) heeft gemaakt.

Blog

Het meest recente nieuws, interviews en interessante bronnen en meer voor zorg & welzijnsorganisaties.